travtipsihastvag.blogg.se

Här kommer jag då och då publicera lite tips i hästväg och personliga kommentarer om allt i sportväg och även lite annat.

V75 Gävle

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Förra veckan blev ingen hit för mina system och som tur var stannade utdelningen på dryga 5000:- vilket innebär att vi har en jackpot till denna veckan igen.
Omgångens sportsliga prestation stod helt klart B.B.S Sugarlight för när han vann klass ett loppet med halva upploppet på en segertid som hade räckt för att utklassa gulddivisions-hästarna. Det var en sådan där prestation man inte ser så ofta och den fick mig att känna att sommaren och dom riktigt bra loppen snart börjar.
 
B.B.S Sugarlight och Peter Unterstiener
 

Denna veckan är det som sagt Jackpot igen och totalt 77 miljoner att spela om. Omgången håller ganska bra klass och flera av loppen känns roliga spelmässigt. Gävle är en bana som är känd för att vara väldigt snabb och då gulddivisionen körs över ovanliga 3140 meter med bilstart så kanske vi kan få se ett världsrekord. Nyckelperson i omgången kan bli Björn Goop som på förhand ser ut att ha en hel del fina chanser.
 
Björn Goop är nyckelkusk i omgången
 
 
Bästa Spiken:  V75-6  10 Finish Future
Miljondraget:   V75-5  4 Eldfaksen
 
Stora Systemet:               Lilla Systemet:                Miljonsystemet:
 
1. 1,2,6,11                        1. 1,2,6,11                         1. 1,2,6,8,11
2. 6,10,12,13,14                2. 10,14                             2. 10 Stirling Allstar
3. 8 Amaru Boko              3. 8 Amaru Boko              3. 4,5,7,8
4. 4 Tintin                        4. 4 Tintin                         4. 4,7
5. 1,2,3,4,7,10,11,14,15     5. 1,3,4,10,11,15                5. ALLA
6. 10 Finish Future           6. 10 Finish Future           6. 10 Finish Future
7. 1,2,6,8,9,10                   7. 1,2,9,10                         7. 10 Rooibos
 
1080 rader - 540 kronor    192 rader - 96 kronor        600 rader - 300 kronor
 
 
V75-1  Vilken av alla "nästagångare" vinner denna gången?  
Silverdivisionen inleder och går denna veckan över kort distans och det borde väl gynna min förstahäst 2 Chapeau. Han har haft mycket oflyt i sina senaste starter och fått tunga lopp men ändå hållt bra. Nu luktar det spets och då är han hästen att slå. Jag garderar dock då det finns många "nästagångare" i loppet. Bland annat 11 O.U Glide som blir livsfarlig om hon kan gå barfota och får ett rygglopp. Även 1 Rico Follo blir att räkna med om han får rygg på min tipsetta och lucka till slut.
Ranking: 2,6,11,1,8,5,4,12,7,9,10,3
 
V75-2  Starka damer på tillägg gör upp eller säger alla Oops när Adielsson dyker upp?  
Ett fint stolopp och vid första anblicken tycker ma att tilläggshästarna står bra inne i loppet då det handlar om bra damer som dessutom är väldigt hårda. Min förstahäst blir 10 Stirling Allstar som gjorde ett smått heroiskt lopp senast och att hon inte kunde svara Beatasine sista biten är inget att säga om. Får hon ett lite vilsammare lopp nu så blir hon svår att stå emot. Jag vill dock gardera då förra loppet kan sitta i benen. Främst med 14 Blended Bellouet som är en stark dam som tål att göra en hel del själv. Även 12 Deal or no Deal håller toppform och är extra bra om hon går barfota. På startvolten så tar jag endast med 6 Oops Trot som om hon hittar till spets och sköter sig kan mycket.
Ranking: 10,14,12,13,6,3,8,9,15,1,4,7,11,2,5
 
V75-3  Vinner Amaru igen eller blir han borttrollad av Labero?  
Gulddivisionen går över ovanliga 3140 meter och här blir 8 Amaru Boko stor favorit och med all rätt tycker jag då han har varit väldigt bra på sistone. Många sätter frågetecken för distansen men jag tror inte det är några problem då han bland annat har varit fyra i derbyt. Jag tror att Robert Bergh kör fram tidigt och får överta ledningen och då blir han mycket svår att slå. För er som är ute efter dom riktigt stora pengarna och villgardera rekommenderar jag 5 Labero Broline som har toppform och kan skrälla om favoriten har en dålig dag.
Ranking: 8,5,7,4,10,9,12,1,6,2,3,11
 
V75-4  En barfotadansande Tintin är stenklar?  
Lägsta klassen och här gäller det verkligen att hålla koll på barfota informationen. Om 4 Tintin går barfota så är det en spik som jag tror vinner hur lätt som helst och det låter som att Björn Goop siktar på att köra honom utan skor. Men om han av någon anledning måste gå med skor så är han betydigt sämre och då kan det vara garderingsläge. Framför allt med 7 Elit Sjöhammar som började karriären väldigt bra men som sedan har haft lite problem men nu är tillbaka igen.
Ranking: 4,7,8,3,9,5,10,12,1,2,6,11
 
V75-5  Lotus är tillbaka men är han verkligen lika bra som förr?  
Ett enligt mig oerhört svårt kallblodslopp och här behöver det inte vara fel att helgardera. Favorit kommer 14 Hallsta Lotus att bli och det köper jag inte alls. Han är ute i årsdebut och dessutom så har han blivit fjorton år gammal och jag är inte säker på att han vill springa längre. Dessutom så möter han väldigt bra motstånd. Framför allt genom 1 Lärkan som är min förstahäst. Han kan vara lite ojämn men dom dagarna han är bra så blir han svårslagen. Han får nu dessutom Björn Goop i vagnen för första gången. Men som sagt: Ta med så många ni har råd med och glöm inte bort 10 Raggmunken och 4 Eldfaksen som kan vara en potentiell jätterensare.
Ranking: 1,10,15,11,3,4,2,7,14,12,9,13,8,5,6
 
V75-6  Jag ser in i framtiden att Finish är först i mål.  
Omgångens bästa spik kommer i detta loppet i form av 10 Finish Future som senast slog klorna i en så pass bra häst som Vivo Per Lei och jag tycker faktiskt att han möter lättare motstånd här och jag tror att Björn Goop tidigt kör fram och om han inte får överta så tror jag att han vinnr detta loppet från dödens. Toppchans!
Ranking: 10,3,6,12,4,9,1,11,5,8,7,2
 
V75-7  Castor har varit bra men rår han på Goops tanks?  
Avslutande avdelningen är lite av omgångens sportsliga höjdpunkt då den innehåller väldigt många bra hästar och dessutom går över lång distans. Min förstahäst blir 10 Rooibos som tidigare har visat att distansen är en fördel. Senast gjorde Bjorn Goop något så ovanligt som att han körde lite för sent med honom och han hann aldrig fram. Nu har han ett halvvarv längre på sig och jag tror att han kan visa sig starkast. Jag streckar dock på lite då det som sagt finns många bra hästar med. 9 Castor Boko är en riktig kanon men som nog är lite mer av en sprinter och är lite missgynnnad av bakspår. 2 Verymuchkiss Karsk är också väldigt bra och får han bestämma lite så blir han farlig. Även 1 Mercury Broline blir farlig från rygg ledaren och 6 Oleander är hur snabb som helst i 200 meter. Även om 8 Trailing Edge har gått upp en klass och har ett dåligt spår så är han inte borta då han har toppform.
Ranking: 10,9,2,1,8,6,11,5,4,3,12,7
 
Lycka till så hörs vi nästa vecka då V75 går på KalmarTravet.
 
//Axel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: