travtipsihastvag.blogg.se

Här kommer jag då och då publicera lite tips i hästväg och personliga kommentarer om allt i sportväg och även lite annat.

V75 Jägersro

Kategori: Allmänt

Hej Igen!

Fredag kväll och jag har äran att jobba så därför kommer tipsen lite senare än vanligt.

Men först lite om förra veckan.
Det har väl inte undgått någon men vi fick ju en svensk seger i världens hårdaste travlopp Prix D'Amerique i form av Maharajah och Örjan Kihlström.
Efter en mästerlig styrning av Örjan Kihlström kunde Maharajah växla ner en mycket tapper Up and Quick och ta Sveriges sjätte Prix D'Amerique seger. Extra roligt var också att det var just Maharajah som fick vinna då det finns så många som har åsikter om just denna hästen som har varit lite av en snackhäst ända sedan han var tre år. Jag hoppas att han nu som nioåring har tystat alla tvivlare och har visat att han är bättre än någonsin.
Stort grattis till Maharajah, Stefan Hultman, Lisa Skogh, Travkompaniet och Örjan Kihlström från mig och nu tar vi Elitloppet med av bara farten.

 Stefan Hultman klappar om Maharajah efter segern i Prix D'Amerique

Vad gäller systemen förra veckan så lyckades jag inte varken på lördagen eller söndagen trots att min Spik
Send in the Clowns vann till 9%. Det blev två svåra omgångar men jag har öerseende med det där att vinna pengar när vi får en Svensk seger i Prix D'Amerique.

Veckans V75-omgång går på Jägersro och det blir inte några analyser av loppen denna veckan då jag inte hinner med att skriva dom utan det blir enbart systemförslag.Omgången ser lite halvklurig ut med några stora favoriter som jag tycker det finns frågetecken på. Endel lopp är väldigt tunna och det märks att det är finaler nästa vecka då endel av fälten inte håller högsta klassen direkt. Jag tycker mig dock ha hittat två stabila spikar i två hästar som jag verkligen gillar och jag hoppas både för spelets skull och för sportes att dom vinner och vinner sedan några av mina skrällbud så kan  det bli en bra utdelning dessutom.

 Art on Line och Mikko Aho är bästa spiken på Lördag.

 

Stora Systemet:                   Lilla Systemet:

1. 2 Art on Line                    1. 2 Art on Line
2. 3,4,6,9,11                          2. 3,4,6,9
3. 1 Dreams Take Time        3. 1 Dreams Take Time
4. 5,6                                    4. 5,6
5. 1,4,6,13                             5. 1,4,13
6. 1,4,5,7,9,10,11                   6. 1,9
7. 4,6,10,11                           7. 4,6,10,11

1120 rader - 560 kronor        192 rader - 96 kronor


Lycka Till så hörs vi nästa vekan när det är finaler på Solvalla.

//Axel

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: