travtipsihastvag.blogg.se

Här kommer jag då och då publicera lite tips i hästväg och personliga kommentarer om allt i sportväg och även lite annat.

V75 Halmstad

Kategori: Allmänt

Hej igen!
 
Fredag igen och god fortsättning på 2014! Ett år som vi hoppas att vinsterna ska trilla in. 
Jag var återigen rätt ute i Lördags men då oturen slog till igen när en fantastiskt tapper Nougat Ås fick ge sig mot en ännu mer fantastisk Örbäckens Cruella. Men då Misty Marke inte alls var bra och min ranking tvåa vann istället så stannade det vid inga pengar denna gången heller. Omgångens prestation måste gå till Örbäckens Cruelle som var heroisk från spets efter en tuff öppning. Hon har verkligen utvecklats och kommer tillhöra stoeliten framöver.
Kul var det också att se den gamle derbyfinalisten Lovelock som var tillbaka igen i vinnarcirkeln och det var inte sista loppet som han vann.
Ett annat tips som ni som är travintresserade måste se är klippet om Face The Evil som finns på Atg-play. Länken kommer här: http://www.atgplay.se/#/video/20131223-facetheevildenofrivilligepensionaren 
Lägg där till att Face the Evil gjorde sitt sista lopp i söndags i Boden och vann från spets. En riktig saga och det är synd att han måste gå i pension när han är så bra. Därför hyllar jag honom med en bild här.
 
                  Face The Evil
 
Veckans omgång håller bra klass och många intressanta hästar är med. Det är svårt att hitta spikar och det gör att det kan bli bra utdelning på sju rätt. Halmstadtravet är "hemmaplan" för mig och jag har bra koll på hästarna så jag hoppas att jag har rätt denna veckan och har byggt systemet rätt. Omgångens höjdpunkt såhär på förhand är nog dagens dubbel där loppen håller mycket hög klass.
 
 
 
Capello Bob och Stefan Persson
 
Bästa Spiken: V75-3  4 Capello Bob
Miljondraget:  V75-1 10 Prince Orlando
 
Stora Systemet:                Lilla Systemet:
 
1. 4,10                               1. 4,10
2. 7 Staro Harlequin         2. 7 Staro Harlequin
3. 4 Capello Bob               3. 4 Capello Bob
4. 1,5,9                              4. 1,5,9
5. 1,2,6,9,10,11,13              5. 1,2,6,9,10,11,13
6. 1,2,4,7,10,12                  6. 1,2,4,7,10,12
7. 1,5,6,7                           7. 6 Oleander
 
1008 rader - 504 kronor     252 rader - 126 kronor
 
V75-1  Favorit eller jätterens? Det är frågan.  
Vi börjar med ett klass ett lopp över kort distans och en stor favorit i form av 4 Bear Dancer och det är väl inget fel i det. Han har gjor två bra lopp på V75 nu och senast satt han fast och fick luckan precis innan mål och sköt till bra. Jag vill dock ha med en häst till som är helt bortglömd. 10 Prince Orlando är en bra häst och då jag inte är säker på att kort distans gynnar favoriten känns det som ett roligt skrällbud med hemmaplan och allt,.
Ranking: 4,10,6,9,7,1,12,11,8,2,3,5
 
V75-2  Untersteiner har en häst för Derbyt? 
Lägsta klassen går över lång distans och det är alltid intressant såhär i början på året då man kan se fyraåringarnas derbydrömmar födas. Just en sådan tror jag vi kan få se i 7 Staro Harlequin som i sin senaste start gick i spets och vann hur enkelt som helst och Peter Untersteiner sparade inte på superlativen i vinnarcirkeln. Jag tror att han tar sig förbi värsta motståndaren 6 Jula in Focus i starten och sen vinner han från spets igen. En bra spik.
Ranking: 7,6,5,10,12,9,8,3,11,1,4,2
 
V75-3  Är Capello svaret på Gulddivisionens gåta?  
Gulddivsionen håller väl kanske ingen högre klass denna veckan och det är många hästar som har dunkel form. En som har bra form och som var riktigt bra senast var 4 Capello Bob som här står inför en vettig uppgift. Pratet har varit om han kan ta sig till spets men jag tror inte han behöver spets utan segerchansen är nog större om han får andra ytter. Då motståndet är rätt formlöst och Capello har fått ett bra läge så tror jag att det blir en hemmaseger igen och spikar.
Ranking: 4,5,2,1,11,7,10,9,8,3,6
 
V75-4  Vinst eller galopp på Tore? 
Ett lärlingslopp över lång distans med endel fina hästar med och klar förstahäst är 5 Tore som har varit väldigt bra på sistone. Han vinner detta loppet om han går felfritt men det är en väldigt svår häst och inget ont om Oscar Nilsson. Har är en väldigt duktik lärling men han har ett jobb att göra om han ska köra felfritt. Jag tar med 1 Ed Rapide och 9 Photo va Bene också så känns loppet helgarderat.
Ranking: 5,1,9,11,6,2,4,10,8,7,12,3
 
V75-5  Clara får jobba för att runda i detta loppet?  
Ett stolopp med två volter och jag har väldigt svårt att bena ut detta loppet. En sak är säker. Det är bra hästar på start så dom som står tillägg kommer att få jobba för att hinna ikapp. Förstahäst är 10 Clara R.C som är en bra madam som har styrkan som sitt vapen. Men hon stöter på många fina ston och hon kommer få jobba om hon ska vinna detta. Bland annat 6 Sterling Allstar blir svårtuggad om hon får ledningen och även 2 Liberty Pellini är en bra häst. Jag tar med hela sju hästar och hoppas på en liten skräll.
Ranking: 10,2,6,13,11,9,1,15,7,8,4,5,14,12,3
 
V75-6  Hinner Aristocat med över korta häcken eller kan Harmony hålla undan från spets.  
Silverdivisionen går över kort distans och det brukar bli fart på loppen när den gör det. Det är många fina hästar med och positionerna och tempot kommer avgöra loppet. Förstahäst är 10 Call Me Hannover som är en riktigt bra häst som om det blir lite tempo på loppet blir svår att stå emot. Han har pausat lite men jag tror att formen är helt ok. Jag vågar dock inte spika utan tar med några till. 4 Aristocat Boko har kommit tillbaka till formen nu och det handlar om en riktigt kapabel häst. Frågan är hur han tacklar 1640 meter. 12 Art on Line hade varit ett spikförslag om han hade haft ett bättre spår. 2 M.T Harmony ska också passas om hon får bestämma i spets.
Ranking: 10,4,2,12,1,7,11,6,3,5,8,9
 
V75-7  Blir det Savins avslutningsshow eller går Bac felfritt och vinner?  
Ett roligt lopp avslutar och här finns det många om och men. Går 1 Big Bill Bac felfritt? Håller han Spets? Jag är lite inne på att det kvittar så som 6 Oleander har sett ut på sistone så kommer han att springa fruktansvärt fort sista 500 meterna. Jag spikar honom på det lilla systemet då jag tror att Marcus Savin vill avsluta med en seger på sin gamla hemmabana innan flyttlasset går till Umeå. Både 1 Big Bill Bac och 5 Västerboonthenews har tjänat snabba pengar och kan får svårt att hävda sig i klassen. Varningen är 7 On Hold som ska gå barfota nu och är betydligt bättre så. Totalt fyra hästar på det stora.
Ranking: 6,1,5,7,9,8,12,3,10,11,4,2
 
 

Lycka Till så hörs vi nästa vecka då V75 går på Solvalla.
 
//Axel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: